Nejucelenějším systémem řízení zásob je ECR (Efficient Consumer Response) - efektivní reagování na požadavky zákazníka. ECR, které kombinuje výhody ostatních systémů, je spontánní reakcí na rostoucí nedostatky v efektivitě řízení zásob a marketingových aktivit. ECR je založeno na respektování posílení úlohy spotřebitele a na lepší spolupráci mezi obchodními partnery.
Konkrétními přínosy na straně obchodníka jsou rychlejší oběh zboží, vyřazení neprodejných výrobků a snížení provozních nákladů.
Přínosem pro dodavatele je možnost lepšího plánování výroby a úspora logistických nákladů.
Pro zákazníka znamená zavedení ECR zvýšení dostupnosti zboží a relativní snížení cen.
ECR je proces, v jehož rámci dodavatelé a obchodníci pracují společně, aby omezili neefektivnosti v dodavatelském řetězci, zejména v logistice. ECR je založeno na tom, že lepší je poznat potřeby zákazníků a reagovat na ně, než přesvědčovat zákazníky, aby si koupili to, co je k dostání.
Mezi klíčové komponenty ECR patří podle Oggela strategie a schopnosti, optimalizace sortimentu, promocí a uvádění nových výrobků na straně řízení poptávky a integrovaní dodavatelé, synchronizovaná výroba, kontinuální doplňování, automatizované objednávky, spolehlivý provoz a cross-docking (doplňování zboží přímo z příjmu) na straně řízení nabídky. Mezi největší přínosy ECR Oggel uvádí odstranění nadbytečných zásob, zbytečného přebalování, přemisťování a dohledávání položek, odstranění duplicitních vazeb a zdvojené manipulace, což vede souhrnně k lepšímu využití času a vyšší efektivitě.